T O P I C R E V I E W |
Lucas |
Posted - 30 May 2004 : 11:21:37 Hallo,
Ik heb afgelopen week North & South aangeschaft. Ik heb nu twee potjes gespeeld en vraag me af waarom er 6 dobbelstenen bij het spel zitten. Aangezien je moet specificeren welke eenheden op elkaar moeten schieten, en omdat eenheden ieder hun eigen aanvalswaarde hebben lijk het mij dat je niet met 3 dobbelstenen tegelijk kan gooien. Dan zou je namelijk de gegooide getallen zo gunstig mogelijk over de eenheden kunnen verdelen. Echter na verloop van tijd kunnen de gevechten wat groter worden en wordt het ook erg irritant om telkens maar met 1 dobbelsteen te moeten gooien.
Ik hoog graag hoe andere hier mee omgaan.
Gr. Lucas
|
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Lucas |
Posted - 10 Sep 2004 : 22:56:38 Bijna opgelost :)
Beste Huppie,
Stel nou dat de tegenstander verschillende eenheden heeft, dan kies ik natuurlijk de meest sterke die ik dan wil raken. Echter in de spelregels staat wel degelijk iets als dat je van te voren moet aangeven welke eenheid op welke schiet. Je kan dus nog steeds in je eigen voordeel kiezen.
Onderhand heb ik dit maar geaccepteerd en gooien we en kijken we wat de meest efficiente oplossing is, dan gaat het spel ook een stukje sneller.
Gr. Lucas |
Hupie |
Posted - 18 Aug 2004 : 10:29:22 oeps.. anyway, het werkt als volgt: als je met poppetjes van dezelfde aanvalswaarde dezelfde vijand aanvalt kan je allemaal tegelijk gooien. Dan valt er niets te selecteren. Ik hoop dat dit he probleem oplost,
Huub |
Hupie |
Posted - 18 Aug 2004 : 10:27:31 mnv |
Hupie |
Posted - 18 Aug 2004 : 10:25:43 Nee het werkt zo: als je met 3 poppetjes met dezelfde aanvalswaarde dezelfde vijand aanvalt, kan je voor alle 3 tegelijk gooien. Dan valt er toch niets te selecteren over de uitkomst, gewoon per hit een hit. |
Lucas |
Posted - 16 Aug 2004 : 14:20:15 Ok maar dan kan je dus wel naar eigen hand de dobbelstenen toewijzen aan de eenheden. Voorbeeld: Je hebt 2 poppe'tjes met aanvals waarde: 2, en 3 je goot 2 dobbelstenen met de waarde: 3 en 6 Als de dobbelstenen zou gooien achter elkaar hebben allebei de eenheden misgeschoten. Gooi je ze in 1 keer dan mag degene die schiet dus bepalen welke dobbelsteen hij aan welke eenheid toekent wat dus betekend dat hij de 3 aan de eenheid met aanvalswaarde 3 toekend en de 6 aan de eenheid met aanvalswaarde 2. Ik vraag me dus af hoe het door andere wordt gespeeld qua dobbelstenen gooien aangezien het in het tweede geval nogal ongespecifieerd is.
Bij voorbaat dank,
Gr. Lucas |
johan |
Posted - 11 Aug 2004 : 19:21:30 de aanvaller bepaalt wat er gebeurd. maar de verdediger mag het eerste schietten. je legt je kaartjes naast het bord en wijst aan op wie je gaat schietten. echter als je met meerdere soldaten gaat aanvallen mag je ook met meerder dobelstenen gooien,de verdedigger mag dan ook met meerdere stenen gooien maar moet dat niet. sucses
johan |