T O P I C R E V I E W |
johan |
Posted - 06 Aug 2004 : 15:45:09 kan iemand mij meschien uit leggen hoe de volg orde werkt????? 1 tattiesche beweging,2aanval,3bevordering,4 recru******. mag ik dit alles maar een keer doen in een beurt??????? of mag ik meerdere verplaatsingen doen en meerdere aanvallen in een beurt. en ben ik verplicht om aan te vallen of mag ik dat ook overslaan?????
en als ik een tactiesche beweging maak,en ik sta voor een vijandelijk recru******s stad waar geen vijandelijke soldaten staan, mag ik die stad dan wel tijdens een gevechts fase in nemen,en gelden dan ook de cijfers die erop staan????
johan |
1 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Lucas |
Posted - 16 Aug 2004 : 14:32:49 1. eerste je eenheden verplaatsten met behulp van het aantal marsen. 2. als je met de het verplaatsen op een stad bent gekomen waar eenheden van de tegenstander staan voer je een gevecht. Is dat niet zo dan wordt deze fase over geslagen. 3. Elke ronde mag je 1 willekeurige eenheid opwaarderen (afzonderlijk van de opwaardering na een gevecht als dat is gebeurt) 4. Recruteren van nieuwe eenheden (als je die in je pool hebt)
Voor 1 bepaald dus het aantal marsen hoe veel je mag bewegen die beurt. Dus eerst al je bewegingen uitvoeren en daarna pas vechten. Degene die aan de beurt is mag ook bepalen welk gevecht eerst. Dus elke fase speel je maar 1 keer in je beurt, maar in een fase kunnen best meerdere dingen gebeuren. Zoals meerdere troepen verplaatsingen of meerdere gevechten.
Als er geen eenheden staan van de tegen partij op een recruteeringsstad dan neem je die dus eigenlijk al in tijdens de bewegingsfase en wordt er geen gevecht gestreden omdat er geen eenheiden van de tegenpartij staan (uitzondering voor bepaalde gevallen in de spelregels voor gevorderde als ik het goed herinner). |
|
|