Phalanx Games Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
 All Forums
 Phalanx Games
 North & South
 terugtrekken

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Message:

* HTML is ON
* Forum Code is OFF
Smilies
Smile [:)]

  Check here to include your profile signature.
    

T O P I C    R E V I E W
Filip Posted - 12 Oct 2003 : 19:54:11
Vandaag nog eens North & South gespeeld. We kwamen de volgende situatie tegen. Een noordelijke infanterie-eenheid spendeert in zijn beurt 2 marsen om door te dringen in Zuidelijk grondgebied (vertrekt van stad A over een onbezette zuidelijke stad B en eindigt in een eveneens onbezette zuidelijke stad C). Volgens de regels (9.0) is hierbij enkel stad C verovert en blijft stad B eigendom van de Zuiderlingen. De infanterie eenheid was nu volledig omringd door steden in eigendom van de zuiderlingen. In de beurt van het zuiden wordt de alleenstaande Noordelijke eenheid aangevallen. De eenheid overleeft de eerste slagronde en wenst terug te trekken. De eenheid trekt terug naar een leegstaande recrute-ringstad van de zuiderlingen. De vraag is nu: is dit toegelaten ? m.a.w. Mag een eenheid bij het terugtrekken een recrute-ringstad van de tegenstander veroveren ?

Greetz, Filip
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Abe Posted - 17 Oct 2003 : 18:28:35
Ik heb voor jouw vraag effe de spelregels erbij gepakt. Onder de kop 'Terugtrekken' (5.2.5) staat dat een eenheid niet mag terugtrekken naar een speelveld met vijandige eenheden en ook niet naar een vijandelijke recru******splaats (in jouw geval dus die zuidelijke recru******sstad). Ik denk dat je vraag hiermee is beantwoord.

Groeten, Abe

Phalanx Games Forum © 2002 Phalanx Games b.v.
Snitz Forums 2000